Behandeling:

Shockwave

Wat is Shockwave therapie?

Shockwave therapie wordt in Nederland al tien jaar toegepast. De techniek van shockwave therapie is een doorontwikkeling van de technologie die gebruikt wordt bij niersteenvergruizers (lithotripsie). Bij deze behandeling worden ‘geluidsgolven’ gericht op de niersteen, die als gevolg daarvan verpulvert en zijn obstructieve werking verliest. Schockwave wordt met lagere dosis toegediend, hoeft niet gefocust te zijn en de apparatuur voor deze behandeling is aanmerkelijk kleiner én goedkoper dan de grote en dure ziekenhuisapparaten.

Indicaties
Hielspoor, fasciïtis plantaris
– Epicondylitis lateralis / medialis (tennis/golf elleboog)
– Tendinopathie patella
– Shinsplints
– Achillespees tendinopathie
– Tendinitiden in rotatorcuff / schouderregio
– Kalkafzetting

Shockwave therapie zorgt voor:
– Een langdurig aanhoudende pijnvermindering. Door het pijnstillend effect kunnen normale activiteiten zonder pijn worden uitgevoerd en wordt de abnormale zenuwactiviteit met pijnsensatie voorkomen.
– Verminderde spierspanning.
– Verbeterde doorbloeding en verhoogd metabolisme.
– Stimulatie van fysiologische genezing
– Weker worden van eventueel aanwezige verkalkingen ten gevolge van de schokgolven. De kalk en andere afvalstoffen worden geruimd vanwege verhoogde macrofagen activiteit.
– Na behandeling is vaak een vaatverwijding te zien, hetgeen een goede prognose geeft.

​Meer informatie? Bel gerust naar de praktijk!

Therapeuten:

Shockwave