Behandeling:

Seksuologie

Wat is seksuologie?
U kunt terecht bij de seksuoloog indien u of u en uw partner problemen ervaren tijdens het vrijen.

Vrijen kan heel onplezierig zijn wanneer er bij één van de beide partners problemen of beperkingen
optreden. Bij vrouwen kunnen dat bijvoorbeeld penetratieproblemen zijn. Soms treden er dan pijnklachten op of het kan zijn dat het totaal onmogelijk is (vaginisme). Ook na de zwangerschap wordt het vrijen nogal eens als problematisch ervaren. Bij mannen kunnen de problemen erectiestoornissen of vroegtijdig klaarkomen zijn. Ook kunnen problemen aan de prostaat hen parten spelen.

Beide seksen kunnen last hebben van opwinding- en orgasmestoornissen. Gebrek aan kennis en
vaardigheden, slechte ervaringen, angst, pijn, hormonale veranderingen, trauma’s, ziekte, medicijnen, operaties en leefstijl kunnen allemaal redenen zijn, waardoor het vrijen geen plezier kan geven.

In veel gevallen zijn de bekkenbodemspieren ofwel te slap geworden ofwel veel te gespannen.
Een groot deel van deze klachten kan door de bekkenfysiotherapeut behandeld worden.
Voor gecompliceerde klachten op dit gebied gaat u naar Corinne Engels. Zij is naast bekkenfysiotherapeut ook seksuoloog en daarmee nog beter in staat om optimale zorg te verlenen.

Veelvoorkomende problemen:
– Pijnklachten tijdens het vrijen
– Vaginisme; vrijen of inbrengen van vinger/tampon is niet mogelijk
– Erectie en/of ejaculatieklachten

Wilt u meer informatie? Neem gerust contact op!

Seksuologie

I am a button